onsdag 23 juni 2010

Onsdag 23 Juni 2010

Som sagt lovade jag ju, att försöka bli bättre på det här med uppdateringarna. Så nu eftersom jag äntligen fått internet till min egen dator, så kan jag sitta i sovrummet och uppdatera. Utan att bli störd av någon sambo, eller hundarna.

Det lilla pyret är i full gång med att sparka och ha sig inne i magen, han/hon har i princip varit lugn hela dagen fram till nu. När jag så klart äntligen har tid att sätta mig ner med den bärbara datorn, och skriva här.
Hade fått en liten rolig kommentar idag, det var en som frågade varför jag var så öppen med mitt sexliv här i bloggen.

Ska försöka svara så gott jag kan på denna fråga. Är nämligen så här att jag känner att jag inte har något att dölja när det gäller mitt och min sambos sexliv, tycker att det är fullt normalt att prata om det och dessutom finns det inte så många gravida som prata så öppet om deras sexliv. Så jag skriver om det dels för att kanske det finns några där ute som är gravida och har en massa frågor om sex under graviditet. Nog för att barnmorskorna är väldigt noga med att berätta att det är fullt normalt att ha sex under tiden man är gravid, och att det inte är något som är farligt. Dock kan jag hålla med om att man känner sig inte så jätte sexig, när magen väl börjar synas och bebisen börjar sparka. Man tappar lätt sexlusten! Eller så blir det så att partnern tappar lusten att ha sex, pga magen och annat.

Jag och min sambo har definitivt inte sex lika ofta längre som vi hade tidigare. Innan magen börjat synas, men när det väl blir så att vi har sex eller som han så gulligt kallar det "älskar" så är det helt underbart. Dock nu eftersom
min mage är lite ivägen så blir man ju inte lika "nära" som annars. Men eftersom både han och jag vet vad vi vill ha i sängen så är det inga problem alls.
Ställningarna vi använder oss mest utav nu, är bakifrån dvs doggystyle, skeden (tjejen ligger framför killen, och båda ligger på sidan), eller att jag "rider av" honom. Så variation finns det när vi väl "älskar".
Jag kan faktiskt erkänna att jag har blivit väldigt lätt upphetsad på sista tiden, men min sambo orkar inte eftersom han jobbar. Så då blir jag lite små grinig, men som sagt det är inget varken han eller jag kan göra något åt. Orkar han inte så gör han inte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar