tisdag 26 januari 2010

Tisdag 26 Januari 2010

Idag fick jag sova till 10:00, så att nå länge blev det inte att sova.
Även fast min kära sambo gick ut med vovven, idag har jag inte gjort mycket.
Typ diskat,städat och dammsugit hela lägenheten.
Jag kan säga er att det behövdes verkligen!
Sen har jag bara tagit det lugnt, och somnade en stund på soffan tillsammans
med vovven och ena katten.
Illamåeéndet har börjat försvinna (tack och lov), så mornarna är inte så hemska
längre. Känns ganska skönt att vakna utan att må illa!
Idag är det ungefär 2 veckor kvar, innan jag och min sambo ska till
barnmorskan på inskrivning. Och få höra hjärtljuden för första gången.
Tror ingen kan längta lika mycket som jag gör just nu.
Känns helt otroligt att jag ska få vara med om något sånt här!
Men ändå finns oron att något ska gå snett... Den kommer inte försvinna
förrän "pyret" är ute och ligger i min famn.
Men även då kommer jag nog ha svårt att förstå, att det är verkligen
sant. Kommer väl tro att det bara är en dröm som jag kommer vakna upp
ur jätte besviken och ledsen.
Men tur är det väl att min sambo finns och stöttar mig
och alla andra runt omkring oss.
Tror inte att någon som "ung mamma" har så mycket stöd
som vi har!
För det finns många som kommer ha sina åsikter när det väl kommer ut
till alla andra att jag är gravid!
Men det får stå för dom!
Det kommer nog bli tufft att behöva höra allt skitsnack och alla
negativa saker...


Är smått irriterad på min sambo, för inatt när han väl kom hem
så hade tydligen han och en polare bestämt att dom skulle
ut och supa!
Och det känns jävligt surt att han inte ens frågade om jag ville följa!
Dessutom ska han då skjutsa hem mig, och sen på lördagen fara iväg å supa...
sent in på söndag natt. Så något jag inte fattar är hur i helvete han tänker
när det gäller att hämta mig på söndagen!!!
Så jag sa till honom att inte dricka så jävla mycket, eftersom han ska hämta mig på söndagen!
Men han sa bara, att jag dricker hur mycket jag vill!
Om inte annat får jag väl hämta dig på måndag eller något sånt!
Fy fan alltså, sånt där gör mig riktigt jävla arg/irriterad...
Jag menar, visst i fan är jag hans sambo/flickvän/mamma till vårat väntade barn?
Men nä, supa och vara ute med polarna och ragga runt är tydligen viktigare! Men jag
sa till honom, en gång till han är otrogen då far jag och kommer inte ha något med
honom att göra... Men som sagt tycker det var jävligt dålig stil av honom att bara göra sådär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar